دستگاه تصفیه هوا وسیله ای کاربردی برای پیشگیری خطرات ناشی از حساسیت فصلی و یا آلرژی می باشد. دستگاه تصفیه هوا قابل حمل می باشد و می توان در محیط بسته مثل خانه یا محل کار از آن استفاده کرد. استفاده از دستگاه تصفیه هوا با فیلتر تصفیه کننده ،تاثیر مثبتی در درمان و کاهش علائم آلرژی فصلی دارد. دستگاه های تصفیه هوا از فیلتر های هپا و کربن اکتیو باکیفیت استفاده می کند، در کاهش اثرات آسم و آلرژی بسیار موثر خواهد بود.

فیلتر هپا وظیفه جذب ذرات بسیار کوچکی را برعهده دارد. لازم به ذکر است اندازه  و حجم این فیلتر بسیار اهمیت دارد . چراکه در صورتی که دستگاهی با حجم فیلتر کم داشته باشید، باید در فواصل زمانی بسیار کمی، فیلتر دستگاه را تعویض کنید. علاوه بر آن فیلتر کربن اکتیو در این دستگاه ها به عنوان مکملی برای فیلتر هپا به شمار می روند. میزان جاذب کربن این فلیترها نیز حداقل باید بین ۱ تا ۲ کیلوگرم باشد تا آلاینده های شیمیایی را به خوبی جذب کند و فاصله تعویض آن نیز کوتاه مدت نباشد.

کنترل آلرژی فصلی به کمک دستگاه تصفیه هوا

برای بسیاری از افراد فصل بهار و گرده افشانی گل ها آلرژی فصلی را به همراه دارد.  اما جالب است بدانید بخشی از این آلرژی به کمک دستگاه تصفیه هوا قابل کنترل است. هوای داخل خانه می تواند به مراتب آلوده تر از هوای بیرون و سرشار از مواد آلاینده یا آلرژی زا باشد. دستگاه تصفیه هوا وسیله ای قابل حمل است که با استفاده از آن در هوای بسته داخل خانه ( یا محل کار ) می توان مواد آلوده کننده و ذرات مسبب آلرژی را حذف کرد.

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای پیشگری از حساسیت فصلی و آلرژی

استفاده از دستگاه تصفیه هوا دارای فیلتر، تاثیر مثبتی در درمان آلرژی فصلی دارد چرا که ذراتی  که در هوای اتاق وجود داشته خود باعث ایجاد آلرژی می شوند را حذف می کند.

اما جهت تهیه دستگاه تصفیه هوا باید این را در نظر داشته باشید که این محصول در انواع مختلفی و برند های گوناگون در بازار وجود دارد. ابتدا باید اطلاع حاصل کنید که نسبت به چه ذراتی آلرژی دارید و فضای اتاقی که می خواهید تصفیه شود چند متر مربع است.

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای پیشگری از حساسیت فصلی و آلرژی

نکات مهم در انتخاب دستگاه تصفیه کننده هوا برای آلرژی فصلی

هنگام انتخاب یک دستگاه تصفیه کننده هوا برای کنترل آلرژی ، افراد می­توانند عوامل زیر را در نظر بگیرند:

فناوری جدید

بدنبال فناوری ­های جدید جهت تخریب محرک­های آلرژی­ زا باشید. دستگاه ­های تصفیه جدید با استفاده از فناوری راکتیو پلاسما، قادرند تاثیر مستقیم بر روی آلرژن­ ها و ذرات میکروبی داشته باشند و باعث تخریب آنها شوند.

مجوز قانونی

در انتخاب دستگاه تصفیه کننده هوا برای آسم حتما و الزاما از فروشنده، برگه مجوز وزارت بهداشت را درخواست نمائید و بدیهی است که  برگه خدمات گارانتی و پس از فروش، از وظایف تولیدکننده  می­باشد.

اندازه اتاق

دستگاه تصفیه کننده هوا برای آلرژی متناسب با اندازه اتاقی که قصد استفاده از آن را دارید انتخاب کنید. می­توانید با انتخاب دستگاه های تصفیه هوا با قابلیت خروجی حجم هوای تمیز بیشتر، تعویض هوا چند بار انجام شود.

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاهی هست که بتواند بجای جذب آلرژی ­ها و ریسک انتشار آن ها؛ باعث تخریب آن ها شده و بعد از مدتی از کارکرد دستگاه، اثری از آن ها در خانه و محل کار باقی نماند.

فناوری موجود در دستگاه­های تصفیه کننده هوا ، راه حلی کم هزینه برای بهبود کیفیت هوای داخل خانه است، زیرا مانند سایر انواع دستگاه ­های تصفیه کننده هوا، نیازی به تعویض مکرر فیلتر ندارند. فیلترهای هوای پلاسما از نظر انرژی بهینه هستند و معمولاً برای کار کردن به برق کمتری نسبت به یک لامپ استاندارد نیاز دارند.

آلرژن ها ذراتی هستند که در هوا معلق هستند و باعث بروز آلرژی می شوند. از جمله: مو یا شوره حیوانات خانگی، گرده گیاهان، مواد شیمیایی خانگی، ذرات کپک، و… . وقتی دستگاه تصفیه هوا را روشن کنید، هوای درون خانه به گردش در می آید و وارد دستگاه می شود. این دستگاه ها دارای فیلترهای مخصوصی هستند  که می توانند آلرژن ها را جذب کنند. در نتیجه، آلرژن ها و ذرات موجود در هوا در این فیلترها گیر می کنند و هوای پاکیزه در خانه به گردش می افتد.

 

بهترین دستگاه تصفیه هوا

 

جهت انتخاب محصولات دستگاه تصفیه هوای شرکت لایفا ایر کلیک کنید.

میزان اثرگذاری دستگاه های تصفیه هوا بر محرک های آلرژی

بعد از استفاده از دستگاه تصفیه هوا افرادی که دارای مشکلات تنفسی و آلرژی هستند تنفس راحت تری دارند

ممکن است بعضی از فروشندگان دستگاه های تصفیه هوا ادعا کنند که این دستگاه ها  آلرژی را کاملاً درمان می کنند.. تاثیر دستگاه تصفیه هوا بر بیماری های تنفسی بسیار عالی و امیدوار کننده است. اما باید بدانید که این دستگاه ها درمان نهایی آلرژی و بیماری های تنفسی شما نیستند. زیرا حتماً باید در کنار استفاده از تصفیه هوا، داروهایتان را نیز مصرف کنید. اگر در کنار داروهایتان از این دستگاه هم استفاده کنید، معجزه آن را خواهید دید و می توانید بالاخره یک نفس راحت بکشید.

مزایا دستگاه تصفیه هوا برای بهبود آلرژی فصلی

نگاهی به لیست زیر بیندازید و بگویید که آیا باورتان می شود تاثیر دستگاه تصفیه هوا بر بیماری های تنفسی این قدر عالی و باورنکردنی باشد؟ (البته تأکید می کنیم که برای دریافت بهترین نتیجه، حتماً باید از داروهایی که پزشک برای بیماری تان تجویز کرده است نیز به طور مرتب استفاده کنید(. اگر بیماری تنفسی دارید، بعد از استفاده از دستگاه تصفیه هوا (در کنار مصرف داروهایتان) بهبودی های زیر را تجربه می کنید:

  • تنفس شما راحت تر خواهد بود و مجاری تنفسی تان باز خواهند شد.
  • راحت تر می توانید صحبت کنید.
  • عطسه های شما به شدت کمتر خواهد شد.
  • سرفه های کاهش پیدا می کنند.
  • آبریزش بینی شما کاهش پیدا خواهد کرد.
  • سردرد هایتان کاهش می یابد.
  • درد قفسه سینه کمتر می شود.
  • راحت تر به خواب خواهید رفت.
  • صدای شما شفاف تر می شود و گرفتگی آن به شدت کمتر می شود.
  • خارش پوست، چشم و سقف دهان کمتر می شود.
  • آبریزش بینی کمتری خواهد داشت.

مزایا دستگاه تصفیه هوا برای بهبود آلرژیجمع بندی

از آنجایی که ما بیشتر روز را در محیط های بسته سپری می کنیم، تا حدودی دستگاه تصفیه ما را از شر عوارض این مشکلات دور می کند. در مجموع می توان گفت روش های مختلفی برای کاهش مواد آلرژی زا در خانه وجود دارد. با استفاده از دستگاه تصفیه هوا، نظافت مرتب محیط خانه و کسب اطلاع از منابع تولید مواد آلرژی زا در محیط، می توانید زندگی سالم و عاری از آلودگی و حساسیت را برای افراد خانه فراهم کنید.

لایفا ایر در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه هوا فعالیت می‌کند. این دستگاه‌ها به کمک فناوری‌های مختلفی هوا را تصفیه کرده و از ذرات معلق، آلاینده‌ها و باکتری‌ها پاکسازی می‌کنند تا هوایی تمیز و سالم برای تنفس فراهم شود. این شرکت ممکن است محصولات متنوعی از جمله فیلترهای HEPA، دستگاه‌های تصفیه هوای پرتابل و محصولات مرتبط دیگر را عرضه کند. با استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا، افراد می‌توانند کیفیت هوای محیط زندگی خود را بهبود بخشیده و به سلامتی خود مراقبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.