این دستگاه، به کسانی که دچار آسم هستند و تنفس هوای تمیز برایشان مهم است، بسیار پیشنهاد می شود. امروزه، رویارویی بشر با ویروس های مختلفی که از طریق تنفس انتقال می یابند، داشتن این دستگاه را به امری ضروری تبدیل کرده است. برای پیدا کردن سوال تصفیه هوا ویروسی چیست ؟باید گفت: امروزه آلودگی هـوا یکی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ به حساب می آید های تصفیه هوا، اسم دستگاه هایی هستند که کمتر به گوش شما خورده یا شاید کمتر در مورد آن بدانید، این دستگاه با استفاده از فیلترهای مختلف آلاینده های معلق در هوا را در چندین مرحله از بین برده و هوای محیط را سالم و قابل تنفس می کند خصوصا برای افراد سالخورده و بیماران تنفسی مانند آسم، هدف این دستگاه  حذف ذرات خطرناکی است که می توانند باعث تشدید بیماری های تنفسی و حساسیت های مختلف شوند.

 

جهت مشاهده محصولات تصفیه هوای لایفا ایر کلیک کنید

استشمام هوای ویروسی

آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ ومیر در جهان است؛ برخلاف باور عموم مردم، آلودگی هوا تنها محدود به فضای باز و شهرها نیست، طبق تحقیقات سازمان FDA آمریکا (سازمان غذا و دارو آمریکا)، هوای محبوس در خودورها و منازل تا 5 برابر آلوده تر از هوای بیرون است؛ استشمام این هوا در بلند مدت سبب کاهش طول عمر افراد و ابتلا به آسم و سرطان رو در پی دارد.

برخی از مزیت استفاده از دستگاه های تصفیه هوا

  • از بین بردن باکتـری، ویروس و ذرات آلرژی زا
  • رفع احساس خستگی، بیخوابی و سردرد
  • کاهش حساسیت برای بیماران تنفسی
  • بالا بردن میزان هوشیاری
  • نقش فیلترها در تصفیه هوا

بهترین دستگاه تصفیه هوا ویروسی بوسیله فن داخلی ابتدا هوا را به سمت خودش مکش می کند هوا با تمام ناخالصی ها بعد از عبور از پیش 10 فیلتر نوبت به فیلتر هپا می رسد، نقش این فیلتر در جذب ذرات معلق تا 0.3 میکرون در هوا می باشد؛ از جمله این ذرات شامل: ذرات گردوغبار، ذرات دود، مایت خانگی، ریزگردها می باشد.

 

خرید دستگاه تصفیه هوا ویروسی

خرید دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا قادر به حذف تمام آلاینده های موجود در فضای بسته می باشد و هوای اطراف را مطبوع می کند. دستگاه های تصفیه هوا دارای انواع مختلفی هستند و برای پاکسازی هوا در فضاهایی با متراژ 30 تا 70 متر مربع به کار می روند.

آیا هر مدل دستگاه تصفیه هوا می تواند در به دام انداختن ویروس کارایی موثر داشته باشد؟

فیلتر هپا با استفاده از یک مکانیزم تصفیه هوا به نام به نام انتشار یا (diffusion) قادر است تا ذراتی با اندازه ۳ تا ۲۰ نانومیکرون حدود ۳ تا ۲۰ برابر کوچکتر از ویروس کرونا را  هم جذب کند. دستگاه های تصفیه هوایی که از فیلتر هپا و کربن اکیتو برای پاکسازی ویروس های درون هوا استفاده می کنند را ایمن ترین دستگاه های خانگی نام برد. به این دلیل که این نوع دستگاه ها هیچ ماده جدیدی را تولید نکرده و با دقت زیادی آلاینده ها را از بین می برند.

مهم ترین خصوصیات دستگاه تصفیه هوا

مهم ترین و بیشترین قسمتی از بدن که ویروس روی آن تاثیر می گذارد و آن را درگیر می کند دستگاه تنفس و ریه هاست دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح با قابلیت تصفیه هوا برمبنای فناوری پلاسمای راکتیو، جدیدترین تکنولوژی و از متد روز دنیا برای تمیزکردن هوا و سطوح بدون استفاده از هیچگونه ماده شیمیایی است.

  • این دستگاه در حضور افراد، محدودیت روشن بودن و خطرپذیر بودن را ندارد.
  • جنس بدنه دستگاه ها نباید از مواد ارزان قیمت و به اصطلاح درجه 2 باشد که مشتری بعد از خرید، از این موضوع گلایه داشته باشد.
  • نباید دستگاه های تصفیه هوا، هزینه های زیادی را در کوتاه مدت و درازمدت برای مشتریان داشته باشد.
  • جنس سیستم های تصفیه هوای داخلی طوری نباشد که در مدت زمان کمی اشباع شود.
  • ضروری است که فیلترهای مصرفی هزینه زیادی نداشته باشد و مشتری دائما در حال تعویض فیلترها نباشد.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن ویروس

جلوگیری از تشدید بیماری های تنفسی

اگر از بیماری تنفسی مانند آسم رنج می برید، این دستگاه بسیار گزینه مناسبی برای شما است؛ زیرا با از بین بردن ذرات مزاحم در هوا و پاکسازی آن ها، تنفس بهتری را به شما ارائه می دهد.

تقویت سیستم ایمنی ضعیف

دستگاه تصفیه هوا بر روی سیستم ایمنی موثرو کارامد است. اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید ، لازم است از ورود ویروس های موجود در هوا، به سیستم ایمنی­تان جلوگیری کنید . دستگاه تصفیه هوا به خوبی از عهده ی این کار بر می اید. در نوع حرفه ای این دستگاه های تصفیه هوا لامپ UVوجود دارید که می تواند ، تمام ویروس های موجود در هوا را از بین ببرد .

حذف کردن بو های نامطبوع

اغلب رایحه های نامطبوع مانند بوی غذای مانده، ممکن است مدتی در فضا بمانند. دستگاه های تصفیه هوا که با کربن فعال کار می کنند، توانایی این را دارند که بو های مختلف را از بین ببرند. با استفاده از این مزیت ذرات بو، به اسانی و بدون استفاده از اسپری های سمی و غیر ضروری، نابود می شوند.

از بین بردن دود و غبار

این دستگاه ها به راحتی دود های ناشی از سیگار، غذا و حتی شومینه را از بین می برند، تا وسایل موجود در منزل شما بوی دود نگیرند و ظاهر اولیه خود را حفظ کنند.

نکات کلیدی برای تهیه دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که لزوما دستگاهی که از فیلتر هپا استفاده می کند، باکیفیت و مناسب نیست. به هنگام تهیه دستگاه تصفیه هوا به این نکات توجه کنید:

دستگاه تصفیه هوایی مفید است که دارای فن قدرتمندی برای تصفیه هوا باشد. درباره کیفیت فن از فروشنده سوال کنید.ظرفیت فیلترهای که در دستگاه استفاده شده اهمیت زیادی دارد. دستگاهی که از فیلترهایی با حجم پایین استفاده می کند، کارایی لازم را نخواهد داشت. فیلتر هپا باید به اندازه یک سال کار کردن نیازی به تعویض ظرفیت نداشته باشد.

اندازه دستگاه اهمیت زیادی دارد. دستگاه های کوچک نمی توانند فن قدرتمند و فیلترهای بزرگ و پرظرفیت را داشته باشند.

ضروری است از برندهای معتبر دستگاه تصفیه هوا را خریداری کنید .که به صورت اختصاصی و طراحی مهندسی دقیق، تنها به تولید این دستگاه ها می پردازند.

سخن آخر

اگر شما یا اعضای خانواده ، از بیماری های تنفسی مانند آلرژی یا آسم رنج می برید، ضروری است دستگاه تصفیه هوایی را خریداری کنید که مجهز به فیلتر و سیستم  True HEP- True HEPA/UV-C  باشد تا بتواند ذرات نامناسب را از هوا جذب کرده و میکروب ها را به طور کامل از بین ببرد. دستگاه های تصفیه هوا در رنگ، اندازه، قیمت های مختلف وارد بازار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.