تصفیه کننده هوای هوشمند چیست؟ شما یک دستگاه تصفیه هوای هوشمند را برای خرید ترجیح می‌دهید یا نوع دستگاه تصفیه هوای ساده را؟ دستگاه‌های تصفیه هوا امروزه پیشرفت چشمگیری پیدا کرده اند، به طوری که به تازگی نوع تهویه هوای هوشمند وارد بازار شده است که بسیار کارآمد است و تغییرات چشمگیری در مقایسه با انواع دستگاه‌های پیشین پیدا کرده است. این قابلیت‌های خلاقانه پاسخگوی نیاز مشتریان با سلیقه‌های متفاوت بوده است. این سیستم نیز مانند دیگر سیستم‌های تصفیه عمل می‌کند، با این تفاوت که می‌توانیم آنها را به آسانی به وسیله اینترنت، وای فای و یا گوشی های هوشمند کنترل کنیم. در واقع یک نسل متفاوت از دستگاه‌های تصفیه هوا می‌باشد که نسبت به نسل‌های قبلی خودش سیار پیشرفته‌تر و مجهزتر. در این مقاله دستگاه تصفیه هوا انواع مختلف و ویژگی‌ های آن را بررسی می‌ کنیم.

 

پیشنهاد محصول: دستگاه تصفيه کننده ي هواي هوشمند مدل LAX200

آشنایی با تصفیه کننده هوای هوشمند

گفتیم که تصفیه کننده هوای هوشمند در واقع نسل جدیدی از سیستم‌ های تهویه می‌باشد که قابلیت‌ها و تغییرات چشمگیری پیدا کرده است، به طوری که توانسته است رضایت مصرف کنندگان خودش را جلب کند. به همین دلیل محبوبیت زیادی نیز به دست آورده است. این سیستم‌ها نیز همانند سیستم‌های تهویه معمولی عمل می‌کنند و تفاوت آنها در این است که ما می‌توانیم آنها را به وسیله اینترنت، شبکه‌های وای فای، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کنترل کنیم. یعنی کاربر می‌تواند تنها با دانلود کردن اپلیکیشن مورد نظر و اتصال دادن آن به سیستم تهویه دستگاه را به آسانی از راه دور روشن یا خاموش کرده و حتی برای آن یک برنامه زمانی مشخص تعیین کند. بسیاری از این سیستم‌ها قابلیت‌های دیگری مانند پاکسازی هوشمند و کنترل صوتی را نیز دارند. البته با تمامی این تفاسیر کارکرد آنها بسیار ساده است.

تفاوت تصفیه کننده هوای هوشمند با ترموستات هوشمند

گاهی برخی افراد تصفیه کننده هوای هوشمند را با ترموستات هوشمند یکی می‌دانند و یا آنها را با یکدیگر اشتباه می‌ گیرند که بسیار اشتباه است و این دو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. یک ترموستات هوشمند فقط می‌تواند سیستم های مرکزی تنظیم هوا را به خوبی کنترل کند، اما سیستم تصفیه کننده هوای هوشمند می‌تواند کلیه دستگاه‌های تهویه را در یک مکان مشخص کنترل نماید. از طرفی ترموستات می‌تواند تنها دمای مورد نیاز را تعیین کند، اما یک تصفیه کننده هوشمند این توانایی را دارد، هر نوع دستگاهی را به طور دقیق و مستقل کنترل کرده و قسمت خاصی از منزل را خنک کند.

تهویه‌های هوشمند را نه تنها می‌توان از راه دور و به وسیله گوشی‌های هوشمند کنترل کرد، بلکه امکان خاموش یا روشن شدن آنها به صورت خودکار نیز وجود دارد، همچنین بسیاری از آنها را می‌توان به دستیارهای صوتی اتصال داده و کنترل کرد. تنها گزینه‌ای که جهت استفاده از این دستگاه‌ها وجود دارد، داشتن شبکه وای فای پایدار و فعال است تا به این طریق شما بتوانید با استفاده از یک گوشی هوشمند یا دیگر ابزارهای دیجیتالی آن را کنترل کنید.

تفاوت تصفیه کننده هوای هوشمند با ترموستات هوشمند

پیشنهاد مطالعه: دستگاه تصفیه هوای خانگی

نحوه عملکرد سیستم تهویه هوای هوشمند

سیستم‌ های تهویه هوای هوشمند با استفاده کردن از اینترنت و سنسورها می‌توانند رطوبت و دمای محیط را کنترل کنند که این کنترل با استفاده از بلندگوهای هوشمند، تبلت یا تلفن همراه یا صدای شما امکان‌پذیر است. این سیستم حتی می‌تواند به طور کاملاً خودکار نسبت به تغییرات آب و هوایی در محیط واکنش نشان داده و در نهایت مصرف انرژی را کم کند. مثلاً اگر دمای خارج از خانه گرم باشد، در این حالت سیستم تهویه هوشمند فن‌ها را روشن می‌کند و در نهایت فضا دارای هوای خنکی خواهد شد یا اگر رطوبت محیط زیاد باشد، باز هم سیستم تهویه هوشمند دستگاه خشک‌کن خودش را فعال کرده و در نهایت رطوبت اضافی را از بین خواهد برد.

به طور کلی این سیستم‌ ها جهت تصفیه هوا و خنک کردن محیط باید مراحل زیر را طی کنند:

ابتدا سنسور هوشمند اطلاعات لازم در خصوص رطوبت دما حضور افراد در محیط و کیفیت هوا را جمع آوری خواهد کرد.

این اطلاعات پس از جمع آوری شدن به یک واحد کنترل ارسال می‌ شوند که به اینترنت اتصال دارد.

سپس واحد کنترل مطابق با الگوریتم‌ های خودش جهت تغییر دادن رطوبت و دمای هوا دستورات لازم را به دستگاه‌ های تهویه از جمله کولرها فن‌ ها و پکیج‌ ها ارسال می‌ کند.

دستگاه تهویه مطابق با دستوراتی که دریافت کرده است، عملکرد خودش را شروع کرده و به این ترتیب به تصفیه و تغییر دادن هوای محیط می‌ پردازد.

 

نحوه عملکرد سیستم تهویه هوای هوشمند

امکانات سیستم تهویه هوشمند

یک سیستم تهویه هوشمند قطعاً نسبت به سیستم‌ های تهویه معمولی دارای ویژگی‌ ها و امکانات متنوعی می‌ باشد که با استفاده از آن می‌ تواند بهره‌ وری انرژی، بهبود یافتن کیفیت هوا و همچنین راحتی کاربران را به همراه داشته باشد. ویژگی‌ های زیر جز امکانات یک تصفیه کننده هوای هوشمند هستند که آنها را نسبت به تهویه کننده‌ های معمولی متمایز می‌ سازد:

  • مجهز به سنسورهای محیطی کنترل دما
  • کنترل رطوبت
  • کنترل کیفیت هوا
  • بهره‌وری انرژی
  • امکان کنترل از راه دور
  • یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی
  • امکان متصل شدن به اشیا هوشمند و اینترنت
  • اطلاع رسانی و آگاهی

این ویژگی‌ ها و امکانات مازاد موجب شده است که شما بتوانید شرایط بهینه و کیفیت هوای بالایی را در محیط‌ های مختلف ایجاد کنید، چون امکان استفاده کردن از این دستگاه آسان است، بنابراین بسیاری از کاربران به استفاده از آن رغبت بیش تری از خود نشان می‌ دهند و می‌ توان گفت که کم کم این دستگاه‌ها جایگزین انواع دستگاه‌ های تصفیه هوای ساده شده‌اند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله دستگاه تصفیه کننده هوای هوشمند، ویژگی‌ ها، نحوه عملکرد و امکانات آن را بررسی کردیم. این دستگاه‌ ها در واقع نسل جدید دستگاه‌ های تصفیه هوا هستند که امکانات خاص و ویژه‌ ای با آنها اضافه شده است، به طوری که راحتی کاربر را رقم می‌زند و می‌ توانید آن را با استفاده از یک تبلت یا گوشی همراه کنترل کنید. این دستگاه‌ ها نیز انواع مختلفی دارند و بهتر است که دستگاه مورد نظر را متناسب با محیط مورد نظرتان انتخاب کنید. در سایت ….. بیش تر با سیستم تهویه کننده هوای هوشمند، امکانات و ویژگی‌ های آن نحوه درست استفاده و غیره آشنا شوید.

جهت مشاهده محصولات دستگاه تصویه هوا به سایت لایفا ایر (https://lifa-airpurifier.com) مراجعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.